Wymiana przewodów hamulcowych Kraków

Zdjęcie tytułowe desktop Zdjęcie tytułowe mobile

Za transport płynu hamulcowego między pompą a zaciskami odpowiadają przewody hamulcowe. Ich sprawność i szczelność jest niezwykle ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa i skuteczności hamowania. Woda przenika do wnętrza układu przez najmniejsze nieszczelności, obniżając sprawność hamowania i powodując korozję. Większe pęknięcia doprowadzą natomiast do wycieku płynu, co również może doprowadzić nawet do całkowitej awarii hamulców. Serwisy Nowakowski & Szymański w Krakowie oferują kompleksową wymianę przewodów hamulcowych, która pozwoli utrzymać wysoką skuteczność hamowania i zapewni bezpieczne korzystanie z samochodu.

Wymiana sztywnych i elastycznych przewodów hamulcowych w Krakowie

Każdy układ hamulcowy korzysta z dwóch rodzajów przewodów – sztywnych (twardych) oraz elastycznych (miękkich). Twarde przewody hamulcowe odpowiadają za transport płynu z pompy do nadkoli. W nadkolach łączą się z przewodami elastycznymi, które łączą się bezpośrednio z zaciskami.

Sztywne przewody w podwoziu samochodu są odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne, powstałe np. wskutek uderzeń. Miękkie, dzięki swojej elastycznej konstrukcji, mogą pracować wraz z kołami – podczas skręcania czy amortyzowania nierówności. W serwisach Nowakowski & Szymański w Krakowie przeprowadzamy zarówno wymianę twardych, jak i miękkich przewodów hamulcowych.

Zarezerwuj
stanowisko

Calendar

Rezerwuj

Kiedy wymieniać przewody hamulcowe?

Sztywne i elastyczne przewody hamulcowe w znacznym stopniu różnią się konstrukcją, co przekłada się także na ich wytrzymałość. Twarde przewody są na tle innych podzespołów samochodu wyjątkowo trwałym elementem eksploatacyjnym. Jeden komplet można użytkować nawet przez kilkanaście lat, jeżeli wcześniej nie ulegną uszkodzeniom mechanicznym, bądź nie zardzewieją przez obecność wody w układzie hamulcowym.

Miękkie przewody hamulcowe powinny być natomiast wymieniane co około trzy lata. Przez ciągłą pracę, którą muszą wykonywać, na ich powierzchni pojawiają się mikropęknięcia. Na początku nie są one na tyle duże, aby doprowadzić do wycieku płynu hamulcowego. Są jednak wystarczające, aby do wnętrza układu mogła dostać się wilgoć. Z czasem elastyczne przewody hamulcowe parcieją i może dojść do znacznych uszkodzeń na ich powierzchni, które w efekcie doprowadzą do wycieku płynu