Wymiana pompy wody Kraków
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana potocznie pompą wody, odpowiada za wprawianie płynu chłodniczego w ruch. Dzięki temu przepływa on przez układ chłodzenia, transportując ciepło z silnika do chłodnicy. Uszkodzona pompa wody może być powodem przegrzania jednostki. Dlatego po zauważeniu objawów charakterystycznych dla awarii pompy cieczy chłodzącej należy niezwłocznie dokonać jej wymiany. Wymiana pompy wody w Krakowie, w serwisach Nowakowski & Szymański, to pewny sposób na usunięcie awarii, której zignorowanie może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Uszkodzona pompa wody – objawy
Pompa wody jest w szczególności narażona na dwa typy awarii: uszkodzenie łożyska oraz pęknięcie uszczelki. Jeżeli łożysko pompy cieczy chłodzącej ulegnie zniszczeniu, to pracy pompy towarzyszy charakterystyczny hałas. Jest to metaliczny dźwięk, który jest na tyle głośny, że nie sposób go zignorować. Pęknięcie uszczelki pompy wody jest natomiast źródłem wycieku płynu chłodniczego. Dlatego, jeśli pod samochodem pojawiają się plamy płynu, powodem może być właśnie pompa wody.
Zarezerwuj
stanowisko
Pompa wody – co ile konieczna jest jej wymiana?
Wymianę pompy wody należy przeprowadzać wraz z wymianą napędu rozrządu lub osprzętu. W zależności od modelu samochodu interwał może wynosić 60-160 tys. km. Ta zasada jest najlepszym sposobem na uniknięcie awarii pompy. Pozostawienie starej pompy przy wymianie paska, rolek oraz napinaczy jest najprostszą drogą do jej uszkodzenia. Zużyta pompa zostanie poddana wyższym obciążeniom, co jeszcze bardziej przyspieszy jej zużycie. Dlatego procedury producentów samochodów w większości przypadków obejmują wymianę pompy cieczy chłodzącej przy tej okazji.
Wymiana pompy wody w serwisach w Krakowie
Wymiana pompy wody w Krakowie jest jedną z usług świadczonych w serwisach Nowakowski & Szymański. Nasi specjaliści przeprowadzą wymianę niezależnie od tego, czy pompa uległa awarii, czy będzie to wymiana podczas serwisu rozrządu. Dzięki temu sprawna praca układu chłodniczego zostanie przywrócona. W rezultacie płyn chłodniczy będzie rozprowadzany po elementach układu, zapewniając jednostce napędowej odpowiednią temperaturę pracy.