Wymiana klocków hamulcowych Kraków
Wymiana klocków hamulcowych to jedna z podstawowych czynności związanych z obsługą układu hamulcowego. W serwisach Nowakowski & Szymański w Krakowie przeprowadzamy profesjonalną wymianę klocków hamulcowych, która pozwoli przywrócić skuteczność hamowania i sprawność układu hamulcowego.
Kiedy wymieniać klocki hamulcowe?
Czas użytkowania kompletu klocków hamulcowych jest uzależniony przede wszystkim od sposobu użytkowania samochodu. W pojazdach użytkowanych głównie w mieście należy wymieniać klocki hamulcowe częściej niż w autach poruszających się w większym stopniu na trasie. Wynika to faktu, iż jazda miejska wiąże się z częstszym przyspieszaniem i hamowaniem. Podczas dalszych podróży na większych odcinkach prędkość jest utrzymywana bez hamowania przez dłuższy czas.
Szacuje się, że w pojazdach jeżdżących po mieście komplet klocków wystarczy na 15-30 tys. km. Natomiast auta poruszające się przede wszystkim na trasie mogą zużyć klocki nawet po 40-60 tys. km. To jak często wymieniać klocki hamulcowe zależy również od sposobu prowadzenia – dynamiczna sportowa jazda wiąże się z szybszym zużyciem klocków hamulcowych. Dlatego ważna jest regularna kontrola klocków, którą dobrze wykonywać podczas sezonowej wymiany opon. Specjaliści pracujący w naszych serwisach w Krakowie mogą zweryfikować stan klocków w trakcie wymiany ogumienia.
Zarezerwuj
stanowisko
Wymiana klocków hamulcowych w Krakowie
Serwisy Nowakowski & Szymański to skuteczna i szybka wymiana klocków hamulcowych w Krakowie. Nasi specjaliści przeprowadzą ją w pełni profesjonalnie, zgodnie z procedurą przewidzianą przez producentów. Oferujemy również pomoc w doborze odpowiednich klocków hamulcowych, dopasowanych do pojazdu.
Ile trwa wymiana klocków hamulcowych w serwisach Nowakowski & Szymański w Krakowie? Czas wykonania usługi po umówieniu się na konkretną godzinę wynosi około 30-60 minut.
Zużyte klocki hamulcowe – objawy
To kiedy wymieniać klocki hamulcowe nie powinno być uzależnione jedynie od przebiegu. O ich zużyciu świadczą sygnały widoczne w trakcie wykonywania manewru hamowania. Objawy, które powinny skłonić kierowcę do wykonania diagnostyki to:
- Spadek skuteczności hamowania
- Ściąganie auta na bok podczas hamowania spowodowany nierównomiernym zużyciem klocków
- Dźwięk tarcia metalu o metal podczas hamowania wynikający z całkowitego wytarcia okładzin ciernych. Hamowanie z całkowicie zużytymi klockami szybko doprowadzi do konieczności wymiany tarcz hamulcowych
- Komunikat na desce rozdzielczej wysyłany przez czujniki zużycia klocków hamulcowych